Tuesday, 28 May 2013

Jangan Bagi Alasan Untuk Berdakwah!

Apa makna dakwah?Dakwah adalah menyampaikan sesuatu yang baik untuk kebaikan bersama dan juga menjadi tugas kita untuk saling nasihat-menasihati..Ye ke?Buat makna sendiri pulak niera ni..Eh,asalkan faham kan?hik3..Tadi jalan2 di facebook dan ternampak la gambar comel kat bawah ni,jom baca!

klik untuk lebih besar!

amacam?tak de alasan lagi kan untuk kita tidak berdakwah?dalam dunia blog atau facebook sendiri kita boleh berdakwah..asalkan kata-kata yang baik..itu dah dikira dakwah..bukan maki hamun orang..jaga peribadi,jaga bahasa..insyaALLAH semua suka. :)

16 000 Budak Comel:

Anzulna Anzulna said...

betul3

Permata ™ Permata ™ said...

yer...tiada alasan dalam berdakwah..:)

Hanif Idrus Hanif Idrus said...

Nice info!!

nuha ahmad nuha ahmad said...

tapi berdakwah biar lah seiring dengan amalinya kan ? :)

aisyah humaira' aisyah humaira' said...

@nuha ahmad btl ! setuju :)

Eiyka Rieyxa Eiyka Rieyxa said...

yupss!! betul sangat tu. sokong. :D

Izzat Eshak Izzat Eshak said...

Sangat setuju. Namun lebih baik jika amalkan dulu, baru berdakwah.

Sama seperti tutup aurat, jika diri sendiri belum tutup. Baik tutup dahulu, kemudian baru dakwah dan berpesan kepada orang lain =)

Nur Alina Binti Jelihi Nur Alina Binti Jelihi said...

Setuju sangat.. masyarakat skrg tersalah taksir yg mereka ingat dakwah hnya kerja alim ulama shja sedangkan dakwah ialah menyeru kpda kebaikkan

ArifahLee's ArifahLee's said...

Nak amik gambar tu boleh? Nak letak kat FB. tengs :)

Hanif Idrus Hanif Idrus said...

Apa sajer ilmu yang kita ada...kita boleh berikan untuk semua orang...
Saya sokong....kalau nak beri seribu alasan..memang banyak!!

^^eKaTiKaH^^ ^^eKaTiKaH^^ said...

betul tu kak :)

Wanie Zunidan Wanie Zunidan said...

Betul ! Semua manusia wajib berdakwah . Saling ingat mengingati .

myfirdz myfirdz said...

Dakwah itu wajib bgi semua org..

Leeza dayasari [santai leeza] Leeza dayasari [santai leeza] said...

org yg tidak hebat juga boleh berdakwah.. malahan adakala dakwah mrk itu cukup halus dan bermakna.

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ ◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

berdakwah bnyak caranya.. semoga apa yg ditulis n dicakap sedikit sebanyak dapat berdakwah

Cik Fie Cik Fie said...

tiada alasan untuk berdakwah :)