Friday, 27 July 2012

Langkah Pertama Bermula

  ..Tidak bertemu mata, tidak bertemu suara..tidak mengunkap janji, tidak bermadah cinta..cukuplah kata mengingati ALLAH, cukuplah nasihat serta teguran..cukuplah aku tahu kau punya agama dan iman..hati kita ALLAH yang punya, hati kita ALLAH yang jaga..berdoalah, kerana itu senjata kita..andai takdir hidup bersama, pasti ALLAH akan mempermudahkan JALANnya.. Aku redha..

Alhamdulillah,terima kasih buat insan2 yg sudi komen di [entry ini] .. atas doa2 kalian,alhamdulillah kini segalanya sudah terjawab..bila tarikh kami nikah?biarlah rahsia dulu :) insyaALLAH tahun ni..buat pengetahuan korang,ini first time niera jumpa dia..keluarganya dah lama..sebab dia pun student lagi..jauhhh..kami insyaALLAH bercinta lepas nikah..dalam masa terdekat ni,niera kena isi borang,cek itu ini dan tak dilupakan kursus kahwin laa..umur muda ni bukan halangan sebab kalau nak berkat hidup,kena la buat apa yang ALLAH suka bukan ALLAH murka..jangan bercinta sebelum nikah apatah lagi couple..kira sama la tu kan :) ♥


♥ TIDAK SEMESTINYA mereka yang sudah berpunya sebelum berkahwin itu, mereka cantik atau kacak. Usah risau atau gundah gulana tatkala orang lain sudah pun berpunya sedangkan kita masih solo tapi sebaliknyaa kita kena bersyukur bahawa ALLAH itu sedang pelihara kita dari maksiat..Senyumlah kerana ALLAH memelihara kamu..Janji allah itu pasti,jika ada jodoh,tetap kita akan jumpa pasangan kita..sehebat mana pun kita rancang,jgn lupa bahawa ALLAH sebaik-baik perancang :)


"Dan kahwinlah orang bujang (Lelaki atau perempuan) dari kalangan kamu, dan orang yang salih dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah swt akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpa kurnia-Nya, kerana Allah swt Maha Luas (rahmat-Nya dan limpah kurnia-Nya), lagi Maha Mengetahui"
(Surah An-Nur 24:32)


Walaupun niera tak kenal siapa dia,tak kenal lama mana,bagi niera..niera yakin dengan pilihan keluarga niera..pilihan mak ayah pasti terbaik buat kita..walaupun umur kami muda tapi itu bukan alasan untuk kami tidak serius dalam perhubungan..biarlah kami masih belajar namun masing2 terpelihara..lepas nikah,kami terpisah jauh..Allah pasti bantu untuk kami jadi kuat :)

 Ya Allah, aku POHONKAN kepadaMu KEBAHAGIAAN di dunia dan di akhirat, serta PEMBEBASAN dari AZAB API NERAKA..jua aku pohonkan kepadaMu ya Allah, KASIHANILAH KEDUA IBU BAPAKU sebagaimana mereka telah mengasihani dan menyayangiku sewaktu aku kecil, Aamiin...

sabda Baginda yang diriwayatkan oleh Bukhari yang bermaksud: "Perkahwinan itu Sunnahku, sesiapa yang tidak suka kepada Sunnahku, dia bukan daripada kalangan umatku"
(riwayat Al-Bukhari)


status bakal bertukar..beberapa bulan je lagi nak jadi bujang..hehe :) doakan kami ..

26 000 Budak Comel:

Faqihah Husni Faqihah Husni said...

I'm happy for you, kak Niera! May Allah bless your relationship and Insyallah till Jannah. Moga di permudahkan segala urusan akak. Insyallah :)

IeLa tU sAya.. IeLa tU sAya.. said...

tahniah mun syang :)
aq doakan kbhgiaan sntiasa brsama ko..
n status sbgai seorang istri smasa blaja..alohhh..sweet jek dgar..heee >.<

dhia adawiyah dhia adawiyah said...

Amin ! Wieya dan rakan - rakan lain doakan Kak niera , "bakal" dan family dalam sihat sejahtera dan permudahkan segala urusan . amin ! << macam tak percaya je kak niera dah nak tukar status .. -.-"

zafiRah zafiRah said...

seronoknya Niera da brtemu jodoh ^_~ alhamdulillah happy 4 u.. semoga tabah menempuh ape saje yg dtg k :))

Mimie Mimie said...

insyaallah.. benda baik akan dipermudahkan oleh Allah swt.. =)

no no said...

:)alhamdulillah
waduh~~seru nya shbt seorg ni:>
May Allah bless you n yours

Pecinta pink^^ Pecinta pink^^ said...

sweetnya..moga2 niera n si dia di permudahkan segala urusan..tumpang gembira skali:)

piko pink piko pink said...

tahniah ye..nti ajak kami..

Ikhwan Suhaimi Ikhwan Suhaimi said...

Wahhh T.A.H.N.I.A.H, Neira :)

mizz tieqa mizz tieqa said...

salam...alhmdulillah dah sampai jodoh niera...tahniah....semoga semuanya berjaln lancar...insyaAllah..=)

sunshine =) sunshine =) said...

subhanaALLAH KAK NIERA!untunggnya kak niera..saya mmg suka tengok pasgn yg kwin awl..semoga Allah memberkati akaq dn juga bakal suami akq nnti.. (:

shieraridwan shieraridwan said...

yeahh, Alhamdulillah, sonoknye titeww.

pasti jemput tau nanti ! :)

Nur Atiqah Mohd Zaki Nur Atiqah Mohd Zaki said...

alhamdulillah.. so sweet :) smoga ALLAH permudahkan urusan niera yerk..

eesyaLavigne eesyaLavigne said...

Insyaallah berkat restu ibu ayah , hidup kita pasti bahagia .. Tahniah kak niera .. adik tumpang bahagia :)

nadia nadia said...

Tahniah Niera jodoh dtg di usia muda.
Get ready utk memegang title seorang isteri.
InsyaAllah, segalanya akan menadi mudah. :)

❀M!sz Zuhayra❀ ❀M!sz Zuhayra❀ said...

Ya ALLAH kaq ! Tahniah :) Macam tak pecaye . Ape2 pon kita doakan yg terbaik tok akq . > sahabat USIM <

Mohd Lokman Bin Ramli Mohd Lokman Bin Ramli said...

^_^.. tahniah.. inilah jalan yang terbaik untuk memelihara kemuliaan lelakia dan perempuan di dalam dunia yang penuh cobaan..

yN crEATioNs yN crEATioNs said...

Tahniah Niera...yN sentiasa doakan moga dipermudahkan segala urusan utk Niera...amin

LiL Princess LiL Princess said...

I'm happy for you dear . Harap2 semua berjalan lancar . Amin :D

Cik Rongoks Cik Rongoks said...

tahniah ! ^^

Fara Ahin Alias Ali Fara Ahin Alias Ali said...

Alhamdulillah , tahniah kak :) semoga semuanya berjalan lancar :')

✉ ¥ana Fauzi ✉ ✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Tak lama lagi berstatus lain sudeyhh , kan kak niera:)

^^eKaTiKaH^^ ^^eKaTiKaH^^ said...

Wah, tahniah awak. semoga berbahagia :)

Ain Riez Ain Riez said...

jdh ma ayah tue mstinya yang terbaik . tak de mak ayah nak plih yang takk elok utk anak deorng kan . smge akan jdy istri slhah ble dahh diijab kbul nnty yea ? insyaalah . allah bersama kakak :)

Nurul Fadhilatul Nabilah Nurul Fadhilatul Nabilah said...

semoga berbahagia kak :D
wahhh congrats.. untunglah dah nak jadi isteri orang :)
sy doakan agar akk n bakal suami akak akan kekal samapi ke anak cucu Aamin.. ;)

Anonymous said...

untungla niera terpilih untuk berkahwin muda dan becinta lepas nikah....