Thursday, 21 February 2013

Mereka Halal, Namun Mengapa Aku Perlu Cemburu?

Apabila, kita melihat pasangan-pasangan halal bersama-sama gembira, apa perasaan yang timbul? 
Ya, kita ingin juga seperti itu.
Menjadi pasangan halal buat yang teristimewa.
Begitu juga aku.
DIA telah memberiku pasangan halal yang sangat istimewa.
Jujur, aku rindu.
Rindu pasangan halalku.
Perasaan cemburu tetap ada bila melihat pasangan halal yang lain.
Mereka dekat dimata jua dihati.
Namun aku?
Dekat dihati jauh dimata.
Sampai bila rasa ini dapat ku tahan?
Rindu. Serindu-rindunya.
Itu yang aku rasa.
Namun siapa yang tahu?
Cuma DIA, aku, dan dia.


YaAllah, semoga aku dan dia kuat dalam ujian ini. Ujian hidup berjauhan seketika. Semoga kebahagiaan ini terus kekal ke syurgaMU. Hanya Doa penguat kami kini. Aku dan dia terlalu saling merindui. Terlalu saling menyayangi. Permudahkan urusan kami. Ameen. :')


21 000 Budak Comel:

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ ◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

alolo.. nti smpi gk jodohnya tu

Aii Fariza said...

Assalammulaikum,,
prkara tu biasa bila kita mnonton kbhgian org lain,kita akan rasa cemburu krn kita juga mampu utk merasai memori itu (kebhgian yg sama) juga bila sudah berkahwin, tp ini adalah ujian dlm berkasih syg,Allah menguji dan kita trus bertahan dan bersabar,saat manis itu akn dtg juga walaupun lambat,jgn putus berdoa, semakin tingkat dewasa semakin bnyk yg perlu dilalui seiring dgn kematangan kita sbgai hamba-Nya...

*take care, dear niera....

Seneorita Baharin Seneorita Baharin said...

Sabar ye niera...Pasti akan ada pelangi selepas hujan.. :) Allah always with u dear...

meraungtaktentupasal meraungtaktentupasal said...

syahdunya,...he

maria firdz maria firdz said...

sabar ea niera.. sy pernah mersai tu semua.. mmg cemburu bila lihat kerasian suami isteri dpn mata... tgk hindustan pun nangis, tapi itu utk tmbh2kn cinta dan rindu kita kepada-Nya juga... :)

вʋввℓɛ ρσρƨ вʋввℓɛ ρσρƨ said...

hehee. sabar ye sis ;) ala. skype kan ade. ley la skype ngn cik hubby ;) hehee.

Nadia Johari Nadia Johari said...

sabar..semua ujian dari Allah..saling percy mempercayai..=)

BaiYah BaiYah said...

amin..moga dipermudahkan :)

Hanif Idrus Hanif Idrus said...

Semoga segalanya dipermudahkan....amin

PeRdU cINta PeRdU cINta said...

rasa rindu itu anugerah Allah..bagaimana untuk kita mendidik rasa rindu pada insan tersayang itu agar tidak melebihi rasa rindu pada ILAHI dan rasul itu terserah bagaimana kita mentafsirnya..Allah itu sangat2 tahu apa yang terbaik untuk hambaNYA..dan bersabarlah kerana penghujungnya ada kemanisan..

anis suryanie anis suryanie said...

byk2 la bersabar k.. sape tak rindu suami sendiri kan? nak2 lagi bile PJJ ni.. hope happy and bahagia selalu walaupun xde depan mate :)

anis

Nor Afiza Nor Afiza said...

assalamualaikum..kak niera..moga terus bahagia..hingga syurgaNya..Amin..suka baca kisah kak niera..actually , teringin sgt2 nak jumpa face to face dgn akak..kita sama2 USIMian ja...salam ukhuwahfillah :)

Nor Afiza Nor Afiza said...

Assalamualaikum..moga terus bahagia kak niera..hingga ke syurgaNya.. amin :) suka baca kisah kak niera..actually, teringin sgt2 nak jumpa kak niera face to face..kita sama2 USIMian jea...salam ukhuwahfillah :)

ct nyssa ct nyssa said...

semoga niera dipermudahkan segala urusan & kekal bahagia.. in sha Allah.. series,, akka pn jeles bila tengok pasangan yg halal... ^___^

n-u-r-u-l n-u-r-u-l said...

Hubungan PJJ nih memg sgt mnduga....
Moga tAbah k????

Cik Wieda Cik Wieda said...

amiin :)

Sally Yatiey Sally Yatiey said...

Sabar ye :)
Semoga dipermudahkan :)

sHaRiNa eLyaNa sHaRiNa eLyaNa said...

niera rindu husband ya...sabar ya dear..insyallah ada hikmah dsbaliknya :)

Ainim Suju Ainim Suju said...

Sabar ye Niera, rindu itu sesungguhnya menguatkan rasa cinta Niera dan hubby.

C.T.K C.T.K said...

mungkin sbb cik suami jauh..sbr ye....kuatkan diri anda :D

Cik Fie Cik Fie said...

Amin :)