Wednesday, 12 November 2014

Suamiku 'Terbang' Jua Akhirnya

9 Nov 2014
3 pm

Bermulalah perjalanan suamiku ke bumi Mesir. Allahuu. Cuba kuatkan juga diri demi baby. Cuba positifkan diri. Cuba ingat pesan suami. Cuba simpan rasa rinduuu itu dalam lubuk hati yang paling dalam. Cuba tenangkan diri. Cuba cuba dan cuba. 



Dia pergi sekejap je. Kira-kira 3 bulan. Kena sabar sikit je lagi. Tolong, tolong jangan tanya atau sebut mengenai dia, sebab air mata sangat murah buat masa ni. Mengalir laju je. Tak boleh kawal-kawal dah. Kalau nampak senyum sekalipun, tak semestinya dalaman turut tersenyum. 

Hari suami nak berangkat, diserang demam, batuk selsema. Ohh, perit rasanya. Dua-dua (lakibini) pulak tu yang kena. Alhamdulillah, dah 3 hari berlalu, alhamdulillah makin okay tahap kesihatan. "Ummi kena sihat, biar baby pun sihat!" Minggu depan, check up baby jumpa doktor, abi dah tak teman dah, tapi ummi yakin yang abi akan doakan kesihatan kita berdua dari jauh. Abi kan sayang kita ;)

Alhamdulillah, suami dah pun selamat sampai Mesir setelah 12 jam perjalanan dari Malaysia. Berhubung jarak jauh, tapi tetap rasa dekat. Alhamdulillah, emosi makin stabil. Cuba sibukkan diri, tambah pula dah jadi pelajar tahun akhir. Biar banyak fokus dunia belajar, nanti boleh dapat baby bijak. hihi. 

Ya, Rabb. Pelihara dan mudahkan urusan suamiku disana. Aku rindu. Dekatkan hati kami biarpun jasad kami jauh. Jauhkan kami dari fitnah dunia. Peliharalah zuriat kami dari sebarang kejahatan manusia. 


3 000 Budak Comel:

Sheila Salim Sheila Salim said...

Assalamualaikum naira.. akak doakan semoga kalian bertiga kuat bersama. jangan layan emosi sangat ye, nanti baby sedih. kena ceria2 selalu. in shaa Allah, semuanya baik2 untuk awak sekeluarga ~~~

nur naa'irah nur naa'irah said...

salam..lama sgt xjenguk blog ira...alhmdulillah x lame g bergelar seorg ibu dah..smg Allah permdhkn sgl urusan..dan slmat smuanya..aminn..kuatkn smangat :)

Fienazzuki Fienazzuki said...

inshaAllah...sabar ya...saya tahu anda kuat!